Zelenskiy onayladı: Ukrayna’da “Rus yanlısı” TV kanallarına yayın yasağı

Ukrayna’da en çok izlenen haber televizyon kanallarından 112 Ukraina, News One ve ZIK’ın yayınları en az beş yıllığına durduruldu.

Ukrayna Ulusal Güvenlik ve Savunma Konseyi, 112 Ukraina, NewsOne ve ZIK televizyon kanallarına yayın yasağı getirilmesi kararı aldı.

Devlet Başkanı Volodimir Zelenskiy’nin de onaylamasıyla karar yürürlüğe girdi.

Yayın yasağı getirilen üç haber kanalı, “Rusya yanlısı” olarak bilinen Muhalefet Platformu-Yaşam İçin partisi milletvekili Taras Kozak’a ait.

Partinin liderlerinden Viktor Medvedçuk’un da kanallarla bağlantısı olduğu iddia ediliyor.

Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, Medvedçuk’un kızının vaftiz babası.

Ukrayna Kültür Bakanı Aleksandr Tkaçenko, yayın yasağı getirilen üç kanalın “yabancı propaganda makinesi” olduğu görüşünü dil getirdi.

Devlet Başkanı Volodimir Zelenskiy’nin basın sözcüsü Yuliya Mendel ise bu televizyon kanallarının Rusya tarafından finanse edildiğini ve “Ukrayna’nın egemenliğini ve devlet sınırlarını ihlal eden saldırgan devletin çıkarları doğrultusunda propaganda aracına dönüştüklerini” ileri sürdü.

Gazeteciler Birliği: “İfade özgürlüğüne saldırı”

Ukrayna Gazeteciler Birliği Başkanı Sergey Tomilenko, mahkeme kararı olmadan kanallara yayın yasağı getirilmesinin “ifade özgürlüğüne saldırı” olduğunu belirterek, Uluslararası Gazeteciler Federasyonu, Avrupa Gazeteciler Federasyonu ve AGİT Medya Özgürlüğü Ofisi’ne şikayette bulunacaklarını açıkladı.

 

Ukrayna’nın en çok izlenen haber kanallarından 112 Ukraina, NewsOne ve ZIK internet üzerinden yayına devam ediyor.

Anket: “Ukrayna’da yarın seçim olsa Rusya yanlısı parti galip gelir”

3.2.2021

 

 

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.